Minä Ja Kuntosali

May 12, 2017

Tätä aihe on moni halunnut kuulla tai tietää minusta että miten minä aloitin sali ja ne jotka tuntevat minua ala-asteesta tai ylä-asteesta niin tietää kuka Sagr Hamdan ennen on.

Itse olin lapsena laiha kuten Pinokkio ja minua kutsuttiin sillä nimellä koska olin muka niin laiha kun se hahmo ja välillä minua kiusatiin siitä että kuinka laiha oli ja nämä aiheet olivat silloin kun olin 10v - 16v minua aina kiusattiin ja se jäi minulle tuskaa ja itkin välillä siitä että miksi olen laiha ja yritin monesti muuttaa sitä mutta en osannut, koska minulla ei ole ollut ketään joka neuvoo minua ja laihuus tappoi minua sillein sisältään ja se oli osa minusta mitä antoi minua viha itseäni josta halusin jotain muutosta mutta oli vaikea..

Nykyaika on eri, nykyään kaikki saa helpolla jopa tiedot jne. ja jos ei netin kautta niin kavereiden kautta ja nykyään ihmiset ovat heränneet kun on olemassa noita some sivuja jotka kertoo kaikkea helposti ...

Itse aloitin salia sillä tavalla että menin *Ghetto saliin* eli Leppävaaran liikuntahalliin joka kutsuttiin Ghetto sali kun se on semmoinen maan alla sali ja tosi pieni ja haiseva josta hikisenä tuli aina ulos 'sauna' siellä aloitin minun salia ja tein sammosta mitä muut tekivät ja tein niin hienosti että tuli kroppaan monesti isot virheet esim. Iso rinta ja pieni tai iso käsi ja pieni käsi ja sitä huomaa hyviin tai ryhti muuttui huonompaan suuntaan jne. eli voitte niin hyvin arvailla kuinka hienosti treenit sujui...

Kunnes eräs mies ulkomailta tuli suomeen ja opetti vähän ja kertoi vähän salista ja antoi minulle ensimmäinen ohjelma josta hän kertoi täsmälleen mitä pitää tehdä ja ihme ruokavalion josta olin suu auki että 'ai sammostakin pitää hoitaa' ja näytti minulle proteiinit kaupasta ja kertoi mikä on hera proteiini ja mikä on tätä ja tota jne. kunnes ostin ensimmäistä kertaa proteiinia MASS2 Life myymälästä joka siihen aikaan sen nimen ei ollut Life vaan joku muu kumminkin sieltä ostelin joka kuukausi MASS2 ja aloitin salia kun olin 16vuotias ja kävin 4-5kertaa viikossa ja söin 5 lämmintä ateria ja 2 kevyt ruoka eli yhteensä 7 kertaa päivässä ja välillä menee 8 kertaa päivässä syön ja treenaan aina tosi kovasti ja 3 vuotta putkeen en tehnyt mitään muuta kun just sitä sama rutiinia ja kotona kun olin niin en muuta tehnyt kun katselen koneen kautta miten treenataan jne ja olin niin utelias tietää melko kaikki siitä ja 3 vuoden sisällä niin aloitin salia ja minun paino oli 52kiloa ja olin 168 ja ikä oli 16v ja joka jatkoin niin pitkään tätä elämän rutiinia jopa tähän päivään ja rakastin sitä ja käyn salin koska tunnen itseäni ainut paikka missä saan oman rauhan ja oman space missä voin oikeasti miettiä ja purkaa minun energia ja stressi siihen ja huomasin että sali on minulle enemmän Lifestyle kun pelkkä vaan urheilu.


Itse en ikinä lopeta vasta silloin kun tiedän olen valmis ja en ikinä jätän väliin vaikka mitä kävisi ja olen jättänyt paljon elämässäni ns mahdollisuuksia vaan salin takia.. koska silloin sali oli ainut iloa minulle ja purkaa näin sanotaan suoraan minun lapsuus viha mitä sain lapsena siihen saliin enkä usko kostoon koska ilman menneisyys niin ei ole tulevaisuus ja kaikilla on oma tarkoitus ja oma merkitys että miksi niin, mutta kyllä minua harmitti että miksi minun kaverit hylkäsivät minua laihana ja kiusasi minua...


Kunnes vuonna 2009 olin ns isoimmassa kunnossa josta itse sitten siitä mietin että en enää halukkaan olla mitään iso tai wannabe Arnold, vaan halusin olla oma itseäni joka on fit ja teen malli hommia ja jatka sitä sillein että keskityn minun malli uraan koska se oli minulle vaikea olla iso kokoinen ja olla ns hyvä vaatemalli ja vuonna 2009 aloitin virallisena mallina Ana lehdessä joten minun piti laihtua noin 10-15 kiloa vaan kuvauksen takia ja sitten laihduin niin paljon mutta treenin kautta koska halusin ylän pitää minun kroppa mutta en enää nostellut paljon painoja vaan tein enemmän aerobic treeniä ja lenkille ja venyttelin ja söin vähän erilaista eli pientä dietti joka Ifbb Pro Ahmad Ahmad auttoi minua paljon siinä ja kertoi aika paljon ja kun suomeen tullut Ronnie Coleman niin häneltä kyselin aika paljon neuvoja ja toki Mika Nyyssölä joka auttoi minua neuvomalla pari asialla jotka oikeasti auttoi minua paljon treeniin ja sitten toki nykyään näitä some sivut ja Instagramin kautta kertoo tietoja enemmän ja ryhdistä ja otosta ja miten tehdään suoraan sanottuna oikein..


Kunnes nyt keskityn enemmän siihen ryhtiin ja enemmän haen sisäinen kunto eli kaikki mitä elimistö tykkää ja urheilen ylän pitää minun kuntoa kun haen sitä kokoa eli en hae ulkonäköä vaan haen semmoista että kuin olen 50v niin kyllä jaksan tanssia ja jaksan olla energiallinen ja olla omilla voimillaan pystyssä ja siivon ja autan jne. eikä tarvitse lääkäriä mihinkään..
Mietin enemmän tulevaisuutta koska mitä teet nyt niin vaikuttaa tulevaisuuteen... joten sen takia pidän itse natuna ja pidän itseäni healthy koska oma kroppa pitää rakastaa ja pitää huolta eikä piikittää ja hormonilla ja olla iloinen vaan sen hetken mutta muut päivät ja iät sun elämästä kärsit kaikista sivuvaikutuksesta ja niin pahasti että jopa johdottaa kuolemaan.

Mieti sitä pitkään ennen kun astut siihen elämään !
ole viisaampi ja mieti 100 kertaa ennen kuin käytät tai edes harkitset ja jos edes harkitset niin mieti että oletko valmis maksamaan koko elämän siihen ? koska se ei ole yhdetä tai kahdesta niin sinusta tulee Arnold vaikka kova työ vaati mutta se vaatii raha ja vaatii elämän eli suoraan sanottuna elämän sanalla tarkoitan että se miinusta sinun elämästä että käyt enimmäkseen keski-ikäisenä sairaalassa enemmän kuin muussa paikassa ja voit menettää paljon asioita mitä et haluaa keski-ikäisenä menettää..

Ole terve ihminen ja elää ihanan elämä ja kaikki on mahdollista natuna kunhan aikaa tarvitsen ja kärsimystä siihen että ei ole kiirettä kunhan sinä olet jo tähtänyt siihen mitä haluat saada !
kaikki on mahdollista kunhan vaatii aikaa.


Kiitoksia kun jaksoit lukea tämän tarinan ja toivotaan sait hyötyä tästä .

11 comments:

  1. Hieno teksti ja selitys

    ReplyDelete
  2. Hyvä että sinun menneisyys vahvisti sinua eikälä vaikuttanut mitenkään negatiivisesti

    ReplyDelete
  3. Menneisyys on menneisyys onneksi se on siellä takana. Erittäin rohkea olet kun avaudut meille lukijoille rankasta nuoruudesta. Kiusaajat ovat aina ne, joilla on paha itsetunto jolloin valitettavasti päädyit heidän uhriksi ja se on väärin. Onneksi olet vahvempi henkilö henkisesti ja fyysisesti ja olen erittäin ylpeä sinusta<3 kiitos ihanasta postauksesta,sillä kannustat muitakin uhreja puhumaan vaikeasta asiasta<3 keep up

    ReplyDelete
  4. Anna Liisa J.12 May, 2017 14:32

    Rohkeasti olet avautunut ja hyvää kamaa . Koulu kiusaaminen pitää loppua!

    ReplyDelete
  5. Few people would do positive reaction under a negative action, and you are one of them. You are such an inspiration, so proud of you!
    I enjoyed reading your story even tho i faced little bit of translation issues but that's OK :P

    ReplyDelete
  6. Mielenkiintoinen tarina, ja ihana että tässä rohkeasti avauduit kun moni ei avautuu ja se on tosi väärin minun mielestäni.

    ReplyDelete
  7. Nice One and the text motivated me for my future

    ReplyDelete
  8. Rohkea mies olet kyllä<3

    ReplyDelete
  9. JOHAN JANSON15 May, 2017 01:37

    Hello mate,

    I'm your coach when you was 16-17 years old young man =). I was your wrestler coach and I told you that * You are talented (giften) , the most important you trust on yourself. Because I see you have the potential and that make your ass moving on!*

    I found your blog by mistake and I saw your nice pictures and I was like 'who is that' but by reading your story and that's make me to be sure that you are Sagr

    Good luck in future and lets meets up and going again lifting.

    If you have time ?

    ReplyDelete
  10. Elly Al-Buhafadi15 May, 2017 06:39

    Iraqi Rambo walla XDD muistan kun vastasit minulle ( iraqi style ) että syö tomaatti niin sinulla tulee lihaksia niin alussa luulin puhut tosissaan niin XD ajatukset jo on jo miettimässä ostaa pari kiloa tomaatti :D mutta sitten ymmärsin että heitit läppää XDD. oli aika läppä kyllä mutta aina muistan sen sinulta <3 aina rupeen nauraa

    ReplyDelete
  11. Aika mielenkiintoinen postaus.. on tosi hienoa että avauduit kiusauksesta. Moni varmasti kärsii kiusaamisesta mutta niillä ei ole tarpeeksi rohkeutta avautua ja kysyä neuvoa. Olet kyllä päässyt aika pitkälle ja todistanut monelle että olet rohkea vahva mies fyysisesti että henkisesti.. im proud og u ♡ tosi hyvä postaus!

    ReplyDelete

© SAGRTEAM ALL RIGHTS RESERVED . Powered by Blogger.