Miksi Plan International ?

March 08, 2017



Hei Kaikki, tämän postaus tulen kirjoittamaan suomen kielellä jotta voisin selittää paremmin miksi valitsin Plan International...

Olen itse ollut lapsuudestaan halunnut auttaa ihmisiä ja olla semmoinen mistä ihmiset saa minusta hyötyä eli tarkoitan sitä sillä että olen jollekin iloa ja olen aina siellä kun minua tarvitaan.

Olen nähnyt omiin silmiin nälkää ja olen nähnyt omiin silmiin semmosta ei tasa-arvoa eikä ihmis oikeus ja olin aina halunnut elää semmosta elämää missä kaikki voi olla ilosia ja näyttää taitoja ja olla se mitä itse haluaa ja loistaa tässä maailmassa, koska minä uskon siihen että ei mikään ole tässä maailmassa ole turhaa eikä ketään ole syntynyt turhan takia ja meillä kaikilla on omat lahjakuutta ja omat vahvuudet jota voimme tukea tässä maailmassa.

Lapsuudestaan olen halunnut vaikuttaa tähän elämään sillä tavalla, mutta luulin kun olen suomessa niin en voi vaikuttaa mitenkään ja olin pettynyt itsestäni siitä että en haluaa kuolla ja en ole auttanut ketään tai en ole saavuttanut unelmiani siihen että olen vapaaehtoinen matkustamaan ja auttaman ihmisiä jotka tarvitsevat tukea ja sitten kun sain omat lapset vuonna 2014 ja 2015, poika ja tyttö niin sitten mietin tosi pitkään että minä en haluaa että minun lapset elää samanlaista elämää kuin minä tai edes tuntea sitä tuskaa ja ei tasa-arvoa elämää niin päätin etsiä ja semmosta oikea paikka joka tukee minun lapset ja meidän kaikkien lapsen maailma koska lapset ovat meidän tulevaisuus, ne jatkaaa sitä mitä me aloitimme ja meidän pitää opettaa niitää jo lapsuudestaan tasa-arvosta ja onnellisuuden elämästä eikä estää niitä ja rajoittaa niitä, joten sen takia päätin etsiä semmosta jotain joka tukee tätä systeemiä sillä tavalla ja päätyin siihen että tutustuin yhteen tyttöön joka oli Lastenhallituksesta Planin puolella ja hän oli aika nuori tyttö ja fiksu ja hänellä oli vähän samankeltaista kuin minulla siitä että miten tämä elämä pitää mennä.

12 comments:

  1. Kiva teksti! Kyllä Plan on ollut julkisuudessa paljon varsinkin Tyttöjen päivänä ja huomas paljon töitä tulee tehtyä tasa-arvon vuoksi köyhissä ja kehittyneissä maissa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitoksia ja puhut asiaan ja täällä me yritämme kehittää sitä hyvää koko maailmalle ja tuodaan esille sitä naisen oikeutta joka on monissa maassa on syrjättyä ja sitä naista ei otetaan huomioon että hän on yksi osa tästä maailmasta.

      Delete
  2. Olin Planin Lastenhallituksessa, olisin kyllä toivonut jatkaa, mutta elämä on. Planissa on paljon ideaa, ja se avaa omaa maailman näkemystä se koko kokemus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hieno juttu, mutta miksi lopetit ? Plan on ainut mitä olen itse tavannut jota oikeesti haluaa auttaa naisenoikeus ja lapsen ja imisten oikeus ja se on ihanaa henki ja hyvää toiminta =)

      Delete
    2. Äiti näki ettei matkustelu sovi minulle. Joutuuhan sitä tottelemaan äitiä kun on vielä alle 18v

      Delete
    3. aa joo, no ei siinä mitään muuta kun sitten kun täytämään 18v niin ei muuta kun jatkamaan.

      Delete
  3. Onko Planissa kuinka monta vaikuttamisryhmää mihin voisi osallistua?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täällä hetkellä ollaan neljäään ryhmään ja kaikki on erilaisia ikä luokka =)... Meillä on lapsesta eläkeläiseen asti =) aina voi vaikuttaa ja aina voi olla mukana eikä ikinä tuntee itsensä ulkopuolella =) sinun ääni on tärkeä meille joten tule mukaan ja vaikuta...jos olisit nuori alle 18v niin olet tervetullut meille lastenhallitukseen johon sinun ääni on yhtää tärkeä kuin muut kosoka ilman sinun ikä luokka niin emme kehity koska te olette meidän tulevasuutta ja jos olet keski-ikäinen niin pääset mitä verkostoon johon olen itse siellä.. teemme enemmän asoita ja tekemistä ja markintointi puolta eli mennään manistamaan jne ja jos olisit eläkeläinen niin menisit vapaehtoiseksi ryhmään johon ilman sinun elämän menneisyyttä missä olet itse ollut tai nähnyt niin emme voi tietää miten sitä voi parantaa joten sinulta saadan tietoja miten ennen on ollut jotta voimme vaikuttaa parempaan suntaan :).. joten ei muuta kun laittamaan hakemusta plan.fi/tulemukaan

      Tervetuloaan vaikuttamaan tähän mailmaan.

      Delete
    2. Okei laitan ihmeessä hakemuksen tulemaan

      Delete
  4. Hyvä teksti! Toivotaan että ulkomailla varsinkin Aasiassa ja Afrikassa naisen syrjintä ja aliarvo loppuisi pian. Onneksi Euroopassa naisen asema on paljon parempi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitoksia sinulle tosi paljon ja tämä meinaa aika paljon minulle :). toivotaan eletään vihreellä ja sinisellä maapallolla jossa on täynnä luonto ja puhdasta ja raikasta ilma ja taivas loistaa täysin sinistä mereen puhdauksesta eikä just harmaa rusken mustan punainen maapallo jossa on täynnä sota ja negatiivista ja kaasua ja maanöljyä ja bensa täynnä merta.

      Delete
  5. Onko teidän vaikutusryhmissä vähän miehiä? Olen kuullut että siellä on paljon naisia.

    ReplyDelete

© SAGRTEAM ALL RIGHTS RESERVED . Powered by Blogger.